..:: Kimi Räikkönen Fanok Oldala ::..
..:: Kimi Räikkönen Fanok Oldala ::..
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Szerkesztők!
 
Köszöntő
BELÉPÉSKOR KÖSZÖNT:
 
Menü
 
Linkek
 
Forma1 Linkek
 
A Hét Képe
 
Szavazás
Melyik a kedvenc F1-es csapatod?

MC Laren
Ferrari
Toyota
Bmw
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Frissítés
 
írógép
 
Egérkövetö
 
színes menü
 
.:: Hírek, fontos dolgok ::.
.:: Hírek, fontos dolgok ::. : Räikkönen nyerte a Magyar Nagydíjat

Räikkönen nyerte a Magyar Nagydíjat

Odis  2005.08.01. 22:47

Kimi Räikkönen visszahozta világbajnoki reményeit, miután magabiztos győzelmet aratott a jubileumi, 20. Magyar Nagydíjon, míg az éllovas Fernando Alonso pont nélkül zárta a délutánt. A két pilóta közti különbség így 26 pontra olvadt. Schumacher második lett, Montoya vezető helyről esett ki.

Kimi Räikkönen magabiztos győzelmével ért véget a jubileumi, 20. Magyar Nagydíj a Hungaroringen. Diadalával a McLaren-Mercedes finn versenyzője tíz ponttal csökkentette hátrányát a világbajnoki éllovas Fernando Alonsóval szemben, aki pont nélkül maradt.

Az előző versenyeken megbízhatatlan autójával küszködő Räikkönent ezúttal elkerülték a gondok, a McLaren azonban ismét felemás napot hagyott a háta mögött, mivel Juan-Pablo Montoya féltengely-hibája nélkül kettős győzelmet ünnepelhetett volna.

A dobogó alsó fokaira a Schumacher-fivérek léphettek. A pole pozícióból induló Michael féltávig tartotta vezető helyét, de ekkor lágyabb gumijai rohamosan vesztettek teljesítményükből. Ralf először állhatott a pódiumra, amióta a Toyotához igazolt.

A Renault folytatta az edzéseken látott gyengélkedését. Alonso a 11. helyen végzett, miután rögtön az első kanyarban elvesztette első terelőszárnyát a Ralf Schumacherrel vívott kakaskodás közben. A másik R25-öst vezető Giancarlo Fisichella szintén nem szerzett pontot.

Bár a meteorológusok jelentősebb lehűlést vártak, a verseny rajtjára is a hétvégén megszokott perzselő melegben került sor: a levegő 34, az aszfalt 48 fokos volt. Bár az élről induló Schumacher és a két McLaren gond nélkül elindult, a rajt kifejezette sok izgalmat tartogatott.

A Red Bull Racinges Christian Klien látványos balesetet szenvedett, miután az első kanyarban Jacques Villeneuve Sauberje oldalba kapta kocsiját. A kerekek összeértek, az osztrák pedig egy bukfenc után a bukótérben landolt, de sértetlenül szállt ki autójából.

Rubens Barrichello szintén az első kanyar féktávján vezette Ferrariját Jarno Trulli Toyotájának hátuljába, ami miatt a brazil pilótának a boxba kellett hajtania lecseréltetni első vezetőszárnyát.

Ugyanígy járt Alonso is, akinek a másik Toyotával vívott küzdelemben lett szárnyaszegett Renault-ja. A törött alkatrész ráadásul a pálya hátsó részén levált a kocsiról, David Coulthard pedig már nem tudta kikerülni. A skót Red Bulljának jobb első kereke bánta a találkozást.

A gond nélkül rajtoló élmezőnyben ekkor az első helycsere is megtörtént: a három kiállással számoló, s ezért könnyebb autót vezető Räikkönen a 3. körben ment el csapattársa McLarenje mellett, s zárkózott fel a szintén három tankolást tervező Schumacher mögé.

A leggyorsabb köröket felváltva teljesítő páros egyértelműen a mezőny fölé magasodott gyorsaságával, Montoya és a Toyoták nem tudták tartani velük a lépést. A rajtnál pórul járt Alonso és Barrichello a Jordanek és Minardik - olykor igencsak küzdelmes - előzgetésével kezdte meg a felzárkózást.

Az első kilenc helyezett M. Schumacher, Räikkönen, Montoya, Trulli, R. Schumacher, Button, Sato, Heidfeld, Fisichella sorrendben körözött, mikor a 11. körben a finn sztár először tankolni ment. A címvédő négy körrel bírta tovább, de ez elég volt ahhoz, hogy három másodperccel Räikkönen elé jöjjön vissza.

A finn szemvillanás alatt Schumi nyomában termett, míg a két kiállásos taktikán lévő Montoya az addig vezető duó elé került. A Toyoták szintén három tankolást terveztek, és az első hullám során Ralfnak sikerült Trulli elé visszajönnie, aki innentől nem is tudta tartani a lépést a némettel - Barrichello akciója ugyanis be nem gyógyuló sebet ejtett a diffúzorán.

A két kiállásosak a 21. körben kezdték meg a tankolásokat Takuma Sato révén, Montoya egy körrel később látogatta meg szerelőit. A szerviz után a harmadik helyen, Schumacher és Räikkönen mögött folytatta a körözést. A tankolási hullám alatt Barrichello hibája is izgalmat jelentett: az utolsó kanyart rontotta el, teret engedve Fisichellának az előzésre.

A 29. körben Robert Doornbos Minardija mondta fel a szolgálatot, a Williams-BMW-k pedig azzal hívták fel magukra a figyelmüket, hogy utolsóként hajtották végre első boxkiállásukat. A forgalomtól szabaduló Nick Heidfeld és Mark Webber így a tankolás után a 7. és 11. helyre jött fel.

A három kiállást választók nem sokkal később már a középső tankolásukat kezdték meg. A 33. körben kilátogató Trulli után rövidesen Schumacher és Räikkönen is kijött. A finn egy körrel a világbajnok után állt ki, és mivel a McLaren csak tizenegy, a Ferrari pedig huszonegy körre elegendő benzint tankolt, Räikkönen megelőzte a németet.

Persze egyébként is jelentősen gyorsabb volt, hiszen Schumacher lágyabb gumijai ekkor már túlzott kopásuk miatt sokat vesztettek teljesítményükből. A finn Montoya nyomába eredt, utolérni azonban csak akkor tudta, amikor a versenyben vezető kolumbiai McLarenje már kilehelte a lelkét egy filléres alkatrész, az egyik féltengely hibája miatt.

Nem sokkal ezután Felipe Massának akadt gondja, miután boxkiállása során túlmelegedett, majd kigyulladt a gyújtótekercse. A Sauber szerelőit nem zavartatták a lángok, megtankolták a kocsit, amely azonban csak hét kör és az ominózus alkatrész cseréje után folytathatta a küzdelmet. Az 59. körben Villeneuve ugyanezen probléma miatt esett ki.

Räikkönen csakhamar letudta harmadik, egyben utolsó kiállását is, s mivel a McLaren Montoya révén már letudta mai kötelező botlását, már senki és semmi nem zavartatta a tíz pont begyűjtésében. Mögötte továbbra is Michael, Ralf, Trulli és Button autózott, mikor a pilóták utolsó tankolásukat is lebonyolították a 47. és 57. kör közötti periódusban.

Előzni csak Mark Webber tudott ebben a hullámban: késleltetett kiállásával Barrichellót, Fisichellát, sőt Satót is maga mögé utasította, felzárkózva csapattársa mögé, a hetedik helyre. Időközben a még versenyben lévő Minardi is kiállt, s bár megpróbálkozott visszajönni, az autó nem volt hajlandó újra munkába állni.

Ralf Schumacher az utolsó körökre beérte a különösen hátsó Bridgestone-jait felemésztő bátyját, előzési pontot azonban nem talált. Räikkönen létfontosságú és a világbajnokságot újra felpezsdítő győzelme, valamint Schumacher újabb ezüstérme mellett tehát a Toyoták is jó napot zártak a harmadik és negyedik pozícióval.

Ugyanezt nem mondhatja el magáról a Renault. Az enstone-iak pont nélkül maradtak, a balesetbe nem keveredő Fisichellának is csak a 9. helyre futotta erejéből. A BAR-Honda csendben lett 5. és 8. (Sato először szerzett pontot az idén), míg a Williams-ek mindenkit megleptek a részben kiváló taktikájuknak köszönhető pontszerzésükkel. Barrichello ismét beleszürkült a középmezőnybe.

    Verseny 13. - Magyar GP  
    Helyszín: Hungaroring, Mogyoród  
    Időpont: 2005. július 31., vasárnap  
    Pályahossz: 4381 m  
    Időjárás: Száraz (levegő: 34-36 fok, aszfalt: 42-48 fok)  
    Tavalyi első: M. Schumacher (Ferrari) 1ó35:26.131      
    Név   Csapat G   Idő   Kiesés oka Kör  
1.   Kimi Räikkönen FIN McLaren-Mercedes M 1ó37:25.552   70  
2.   Michael Schumacher GER Ferrari B + 35.581   70  
3.   Ralf Schumacher GER Toyota M + 36.129   70  
4.   Jarno Trulli ITA Toyota M + 54.221   70  
5.   Jenson Button GBR BAR-Honda M + 58.832   70  
6.   Nick Heidfeld GER BMW.WilliamsF1 M + 1:08.375   70  
7.   Mark Webber AUS BMW.WilliamsF1 M + 1 kör   69  
8.   Takuma Sato JAP BAR-Honda M + 1 kör   69  
9.   Giancarlo Fisichella ITA Renault M + 1 kör   69  
10.   Rubens Barrichello BRA Ferrari B + 1 kör   69  
11.   Fernando Alonso SPA Renault M + 1 kör   69  
12.   Narain Karthikeyan IND Jordan-Toyota B + 3 kör   67  
13.   Tiago Monteiro POR Jordan-Toyota B + 4 kör   66  
14.   Felipe Massa BRA Sauber-Petronas M + 7 kör   63  
   
15.   Christijan Albers NED Minardi-Cosworth B + 11 kör   hidraulika 59  
16.   Jacques Villeneuve CAN Sauber-Petronas M + 14 kör   gyújtás 56  
17.   Juan-Pablo Montoya COL McLaren-Mercedes M + 29 kör   féltengely 41  
18.   Robert Doornbos NED Minardi-Cosworth B + 44 kör   hidraulika 26  
19.   David Coulthard GBR Red Bull-Cosworth M + 69 kör   ütközés 0  
20.   Christian Klien AUT Red Bull-Cosworth M + 69 kör   ütközés 0  
    Leggyorsabb kör: K. Räikkönen (McLaren) 1:21.219     40  
   
B = Bridgestone,  M = Michelin
 
 

 
Látogatók
Indulás: 2005-05-06
 
Idő
 
Napszak köszöntö
 
Naptár
2024. Szeptember
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Névnap
 
Ne lopj!
 
A rágó;)
hehe:))
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Köszönjük!
 
Gavin DeGraw - I Don't Want To be
 

Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!